top of page

Позиція голови UGC щодо законопроєкту 9256-Д


 

По-перше, для голови Комітету з питань податкової, митної та фінансової політики, на жаль, стало нормою розробляти законопроєкти про азартні ігри без діалогу з легальними організаторами ігор. Чомусь хтось завжди вирішує, що знає більше, ніж реальний сектор економіки. Але все це робиться не просто так: однозначно, що голова Комітету лобіює інтереси лотерейного бізнесу, які полягають в тому, що лотерейникам потрібно закрити білий азартний ринок, щоб займатися своїм чорним азартним ринком. Все дуже просто.


На превеликий жаль, нещодавнє рішення РНБО якраз таки буде використано паном Гетманцевим у вузькопрофільних особистих цілях та інтересах і нічого хорошого для держави не принесе. Гетманцев вже починає маніпуляції щодо рішення РНБО про те, що все, що передбачено в цьому рішенні враховано в його законопроєкті. Це не відповідає дійсності. Адже його законопроєкт є суто лобістським для лотерей. Цікаво, чи доповідав він про це Президенту?


Справедливі рішення можуть народжуватися лише в діалозі між парламентом, органом виконавчої влади та представниками бізнесу. Все, що розробляється без представників бізнесу, є свідченням того, що у відповідних законопроєктах хочуть сховати лобістські, а не державницькі інтереси. Це все можна зрозуміти, зважаючи на те, що є намагання пана Гетманцева як автора законопроєкту створити окремий державний орган, який буде займатися лише лотереями.


Зрозуміло, що КРАІЛ йому не подобається. Адже КРАІЛ не затвердила і не дозволила затвердити ліцензійні умови, в яких були прописані схеми чорного та сірого лотерейного ринку з імітації азартних ігор. Тому треба було підняти дуже чутливу тематику військових не для того, щоб вирішити питання військових або національної безпеки і боротьби з нелегальними азартними іграми, а для того, щоб під цей шумок створити новий державний орган. Тому сподіваємося, що час ще є, сподіваємося, що все ж таки голова профільного комітету дослухається до позиції бізнесу і створить державницький законопроєкт, а не проєкт закону для лотерей. Адже згідно з Законом України про статус народного депутата України у народних обранців є зобов'язання захищати інтереси всіх громадян України, а не окремо взятих двох-трьох компаній.


Цей законопроєкт також порушує норму Конституції про те, що держава є гарантом створення рівних можливостей для розвитку конкурентоспроможності в підприємницькій діяльності. Тобто виходить, в українській юрисдикції дивним чином сталося, що лотереї на законодавчому рівні не визнані азартною грою, хоча вони мають всі ознаки азартної гри. По-друге, вбиваючи рекламу азартних ігор, лотерейники розв'язують руки для своєї незаконної діяльності і допомагають іншим 1200 нелегальним сайтам азартних ігор отримати більше можливостей для поширення своєї інформації, ніж інформації білих організаторів азартних ігор.


Відповідно чітко можна сказати, що в цьому випадку лобісти лотерей підіграють представникам держави-агресора. Серед 1200 сайтів як мінімум 300-400 – це сайти, які мають зв’язки з рашистською федерацією і водночас потужно працюють в українському інтернет-сегменті.


Звертаюсь до народних депутатів України з проханням керуватися державними інтересами, а не інтересами лотерей.

bottom of page