top of page

Позиція голови UGC щодо засідання робочої групи з обговорення законопроєкту 9256-д


Як я зазначав раніше, цей документ з'явився без комунікації з бізнесом. Що не дивно, адже законопроєкт 9256-д створювався поспіхом і немає нічого спільного з законопроєктом 9256, поданим Кабінетом міністрів України у травні 2023.


Законопроєкт 9256-д містить норми, покликані знищити легальний гральний бізнес та повернути ринок азарту у монопольну власність лотерейних операторів. Повернути у період залів «миттєвих лотерей» на кожному перехресті, тотальної корупції та мінімуму надходжень до бюджету. Саме ті норми, які пан Гетманцев безуспішно намагався протягнути у жовтні минулого року законопроектом №10101.


Наразі був використаний слушний момент для повторення спроби. Законопроєкт, який цинічно подавався як протидія корупції та вирішення питання лудоманії серед військових, насправді має за мету досягнення чотирьох основних конкурентних переваг для лотерейних операторів:


1.      Заборона реклами організаторів грального бізнесу, залишивши рекламу для операторів лотерей (нагадаю, що наразі ТОВ «М.С.Л.» проводить діяльність яка повністю імітує ставки на спорт, а ПІІ «УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ЛОТЕРЕЯ» сконцентрувалося на імітації онлайн-казино).


2.      Виведення операторів лотерей з юрисдикції неконтрольованої ними КРАІЛ до «центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері випуску та проведення лотерей».


Там лотерейні оператори-монополісти забезпечать прийняття комфортних ліцензійних умов і нарешті отримають можливість спокійно існувати. Без онлайн-контролю грошових потоків, на відміну від азартних ігор з їх ДСОМ. Без суворих умов і обмежень, які встановлені для азартних ігор. З десятикратно меншими ліцензійними платежами, порівняно з азартними іграми. З мінімальними податками, які лотерейні оператори звикли платити до 2020 року.


3.      Надання лотерейним операторам можливості легалізувати нелегальні онлайн-казино під виглядом сайтів розповсюджувачів лотерей. Умовному х-веt буде достатньо домовитися з одним з трьох приватних операторів лотерей щоб запустити онлайн-казино на території України.


4.      Недопущення міжнародних лідерів бізнесу на лотерейний та азартний ринки України. Лотерейну монополію було пролобійовано ще профільним законом у 2012 році, але для її закріплення не вистачає прийняття ліцензійних умов, які зараз так проштовхують лобісти. А ринок азартних ігор остаточно закриється через дискримінаційні норми вимог до організаторів азартних ігор на додачу до існуючих проблем з невизначеністю оподаткування.

 

Пан Гетманцев оголосив про проведення відкритої робочої групи з питань законопроекту за участю всіх бажаючих.


Проведення засідання робочої групи головним послідовним лобістом лотерейних операторів – це цілковита маніпуляція і бажання легітимізувати власні інтереси за рахунок участі широкої громадськості.


Вбачаю свою присутність недоцільною на заході, що спрямований не на державницькі інтереси профільного комітету, а на приватні інтереси безпосередньо очільника цього комітету.


Свідомі громадяни мають об'єднатися, щоб усунути ризики для існування легального ринку азартних ігор – однієї з найпотужніших і найуспішніших реформ від 2019 року. Так, залишилося ще багато роботи, але буде злочином знищити те, що вже зроблено.

Надбання реформи не мають бути спаплюжені лотерейним лобі.

 

 

Comments


bottom of page