Заява голови UGC щодо недоречності реформування державного управління у сфері азартних ігор


Як голова найбільшої профільної Асоціації азартних ігор, постійно бачу в засобах масової інформації заклики щодо реформування сфери азартних ігор і навіть ідей щодо ліквідації державного регулятора, який здійснює організацію роботи цієї індустрії.


По-перше, хочу зазначити, що з точки зору організації бізнесу, коли з’являється нова індустрія, то протягом трьох-п’яти років не рекомендується робити принципові зміни або трансформації для розвитку бізнес-моделі. Бізнес-модель дуже сильно залежить від того, яка в тебе комунікація з державним регулятором і як організоване державне управління. Тому з інвестиційної точки зору однозначно ці трансформації не на часі. По-друге, якщо ми говоримо про західних інвесторів, то вони дуже погано сприймають саме підкилимні бюрократичні ігри, які починаються навколо якоїсь індустрії і тому ініціювання таких змін в державному регулюванні азартних ігор призведе до падіння довіри до української юрисдикції. Тим паче, не потрібно забувати, що з точки зору прозорості, у розвинутих західних державах створені окремі профільні, по типу КРАІЛ, державні регулятори саме для сфери азартних ігор. По-третє, треба розуміти, що переведення видачі ліцензій в онлайн-режим не вирішить багатьох проблем, які постають перед державою, а саме профілактика питань лудоманії, боротьба з нелегалами тощо.


Тим більше, я переконаний в тому, що ідея переведення на повну комп’ютеризацію видачі ліцензій буде направлена і відкриє двері для компаній російського агресора, які зможуть зайти на український ринок і фактично вкрасти персональні дані та гроші наших громадян. Комп’ютеризація не вирішить питання нагляду та контролю сфери азартних ігор. Так само не вирішить і питання щодо соціальної відповідальності реклами азартних ігор і багато інших речей.


Як голова Асоціації я переконаний в тому, що Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей заслуговує на велику повагу. Державний орган щорічно заробляє в десять разів більше, ніж держава витрачає на його діяльність. Велика пошана голові Комісії, який власним прикладом показав, що не словом, а ділом готовий боронити і захищати суверенітет і територіальну цілісність нашої держави.


Користуючись нагодою, хочу все ж таки підказати всім зацікавленим державним органам і політикам, які саме трансформації нам потрібні:


1. Прийняти ДСОМ.

2. Прийняти законопроєкт 2713-д.


Будь-який початок розмов щодо зміни ринку на нових умовах, відстрочення актуальних податкових питань лише ускладнить життя легального бізнесу, в той час як нелегальний буде рости. В свою чергу хочу ще раз зазначити, що UGC готова до широкого діалогу з приводу необхідних державних рішень для розвитку сфери азартних ігор. Ми завжди відкриті для всіх державних органів, готові надавати свою аналітику і готові сприяти розвитку нашої індустрії. Я особисто переконаний, що лише спільними зусиллями ми зможемо показати ефективний результат на користь держави.

© All Right Reserved.
Ukrainian Gambling Council
2022