НАЗК має перевірити на корупційність «антигемблінговий» законопроєкт №9256-д, який парламент ухвалив у першому читанні 24 квітня 2024 року і який містить цілу низку корупційних складових, що можуть негативно вплинути як на ринок азартних ігор, так і на економіку країни загалом.
Про це зазначив Антон Кучухідзе, голова Громадської спілки «Всеукраїнська Рада Гемблінгу» (Ukrainian Gambling Council), яка об’єднує більшість ліцензованих організаторів азартних ігор. Він також повідомив, що UGC вже звернулась до НАЗК із офіційним листом щодо потреби проведення ретельної антикорупційної експертизи низки положень законопроєкту.
Зокрема, голова UGC вважає, що запропоновані у законопроєкті 9256-д зміни до Закону України «Про рекламу» фактично позбавляють права усіх легальних організаторів азартних ігор на рекламування своїх послуг, прирівнюють спонсорство до реклами, тобто – вимушують переходити у «тінь».
Також цей законопроєкт містить норму про ліквідацію КРАІЛ та створення двох окремих органів: один – для регулювання букмекерської діяльності, онлайн-казино, закладів казино, а другий – для регулювання ринку лотерей. Це призведе до зниження державного регуляторного впливу на ринок.
Крім того, є ризик перешкоджанню діяльності іноземних інвесторів через унеможливлення їхніх інвестицій у вітчизняну сферу азартних ігор. Адже у документі є норма щодо заборони бути організаторами азартних ігор усім, хто «володіє прямо або опосередковано (через іншу фізичну чи юридичну особу) будь-якою часткою резидента іноземної держави, держави, що здійснює збройну агресію проти України», яка не містить обмежень у часі. Тобто наразі під цю статтю підпадають усі(!) міжнародні бренди азартних ігор, які коли-небудь проводили діяльність на території росії, але одразу після початку широкомасштабного вторгнення вийшли з ринку росії.
Голова UGC акцентує увагу на тому, що законопроєкт навмисно оперує двозначними фразами та «напівнормами», оціночними судженням, чим створює плідне підґрунтя для корупційної складової.
Comments